Saturday, September 24, 2011

ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ အေဝးေျပးကားလမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္မႈ ေဒသ႐ွိထိုင္းစစ္တပ္ဘဝင္မက်

အာကာ - September 22nd, 2011 လြတ္လပ္ေသာ မြန္ သတင္းေအဂ်င္စီ

 ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၏ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္သည့္ ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ အေဝးေျပးကားလမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ေနမႈသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ လုံၿခဳံေရးကို ထိပါးႏိုင္သျဖင့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားအေနႏွင့္ စီမံကိန္း ေႏွာင့္ေႏွးေအာင္ ဝိုင္းဝန္း စဥ္းစားေပးေစလိုေၾကာင္း ထိုင္းအမ်ိဳးသား လုံၿခဳံေရးေကာင္စီ လက္ေအာက္ခံ ေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ႔က ေျပာသည္။
ကန္ခ်နပူရီခရိုင္၌ အေျခစိုက္သည့္ ထိုအဖြဲ႔က စက္တင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီမွ အရာရွိအခ်ိဳ႔ႏွင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ တေနရာ၌ ေတြ႕ဆုံစဥ္ ထိုသို႔ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။
“ထိုင္းစစ္တပ္က ဒီလမ္းကို သေဘာမက်ဘူး။ လမ္းေဟာင္း ရွိတယ္။ ဒီလမ္းကို အားလုံးပိတ္ၿပီး လမ္းသစ္ဖြင့္တယ္။ ျမန္မာေတြ နယ္စပ္ေရာက္ရင္ ထိုင္းေတြအတြက္ နစ္နာစရာေတြ ရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ အပါအဝင္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြ ဒီစီမံကိန္း ေႏွာင့္ေႏွးေအာင္ ဝိုင္းစဥ္းစားေပးပါလို႔ ထိုင္းစစ္တပ္က က်ေနာ္တို႔ကို ေျပာတယ္” ဟု ေတြ႔ဆုံရာတြင္ ပါဝင္သည့္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီဝင္တဦးက ေျပာသည္။

၎ျပင္ ထိုင္းေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ႔က ယခုကိစၥကို ေကအန္ယူႏွင့္ ေဆြးေႏြးေပးေစလိုေၾကာင္းလည္း မြန္ျပည္သစ္ပါတီကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မြန္ျပည္သစ္ပါတီအေနႏွင့္ တစုံတရာ ျပန္လည္ေျပာဆိုျခင္း မရွိေၾကာင္း မြန္ျပည္သစ္ အရာရွိက ဆိုသည္။
ယခုေဖာက္လုပ္မည့္လမ္းသည္ ယခင္ေဖာက္လက္စ ကန္ခ်နပူရီ-ထားဝယ္ ကားလမ္းအတိုင္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ေဖာက္လုပ္ျခင္း မဟုတ္ပဲ နယ္စပ္မ်ဥ္းတေလ်ာက္ ေကြ႕ပတ္ကာ ေဖာက္လုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာအစိုးရအေနႏွင့္ စီးပြားေရး အက်ိဳးအျမတ္ တခုတည္းသာမက ႏိုင္ငံေရး စစ္ေရး အက်ိဳးအျမတ္အတြက္လည္း ရည္ရြယ္ကာ လုပ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းအမ်ိဳးသား လုံၿခဳံေရး ေကာင္စီက ယူဆသည္။
၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလထိ K.T.D Kanchanaburi Tavoy Development ႏွင့္ K.L.N Kyaw Lynn Naing ကုမၸဏီတို႔က အာ႐ွအေဝးေျပး ကားလမ္း၏ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္သည့္ ကန္ခ်နဘူရီ-ထားဝယ္လမ္းကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္း ကီလိုမီတာ ၂ဝ ခန္႔သာ ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ကာ ရပ္တန္႔ခဲ့ရသည္။
ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြက္ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီ ဥကၠ႒ Premchai Karnasuta ႏွင့္ ယခင္စစ္အစိုးရ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးသိန္းေဌးတို႔က ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္တြင္ စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ ထိုးခဲ့ၾကသည္ဟု ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာက ေဖာ္ျပသည္။
ေဒသခံျပည္သူလူထုႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္း၊ ထိခိုက္နစ္နာသူမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေပးျခင္းမ်ားကို ကုမၸဏီက မလုပ္ေဆာင္ေပးသည့္အတြက္ စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္သည့္ ယခုလမ္းေဖာက္လုပ္မႈကို ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံး KNU က တားျမစ္ထားသည္။
ထားဝယ္၊ ကန္ခ်နဘူရီသို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ရွစ္လမ္းသြား အေဝးေျပး လမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္သည္ ေကအန္ယူ ၿမိတ္၊ ထားဝယ္ခ႐ိုင္ လက္ေအာက္ရွိ တပ္မဟာ (၄) တပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား စစ္ေရးလႈပ္ရွားရာေဒသ ျဖစ္သည္။
ယခုေဖာက္လုပ္မည့္ ထားဝယ္၊ ကန္ခ်နပူရီလမ္းသည္ ၁၆ဝ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားၿပီး ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြက္ အလြန္အေရးပါသည့္ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္းတြင္ ၁၃ဝ ကီလိုမီတာခန္႔ ရွည္လ်ားသည္။

No comments:

Post a Comment

wwwwnyinyi@gmail.com