ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္းအား
ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၂.၇ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃.၃သန္း)ခန္႔ အကုန္အက်ခံ၍
ျပဳျပင္ကာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏွံမည့္ အစီအစဥ္အား
ျမန္မာဧရာမြန္ ကုမၸဏီမွ ေျပာၾကားေၾကာင္း ေဒသတြင္း သတင္းမီဒီယာ
တစ္ခုျဖစ္ေသာ ျမန္မာတိုင္းစ္က ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
အဆိုပါ အစီအစဥ္အား ျမန္မာဧရာမြန္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ျမစ္ေၾကာင္းမ်ား
ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ကုမၸဏီလီမိတက္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္သူ
ဦးစိုးေမာင္ျမင့္က ႏိုဝင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ၾကီးဌာနတြင္ ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္းအား တစ္လလ်င္
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂၀၀၀ ျဖင့္ ငွားရမ္းခြင့္ ေလ်ာက္ထားေၾကာင္း၊ ၀န္ၾကီးဌာန၏
ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူကာ စက္တင္ဘာလ ၁ရက္ေန႔ မွ ေအာက္တိုဘာလ ၂၂ ရက္ေန႔ အထိ
ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္း၏ အဓိကျဖစ္ေသာ င၀န္ျမစ္ေၾကာင္းအား အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္သြယ္
ေရေၾကာင္းႏွင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ရိွ၊မရွိ
ကနဦး ေလ့လာမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္းကို ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ အထိ ဧရာ၀တီတုိင္း၏ အဓိကဆန္ပို႔ရာ
ေနရာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး တန္ခ်ိန္ ၇,၀၀၀ မွ ၁၀,၀၀၀ အထိ တင္ႏိုင္ေသာ သေဘၤာမ်ားသည္
ဟိုင္းႀကီးကြ်န္းမွတစ္ဆင့္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ၀င္ထြက္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း
ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေသာင္ထြန္းျခင္း ေၾကာင့္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ
ကုန္တင္သေဘၤာမ်ား ၀င္ထြက္ႏုိင္ျခင္း မရိွေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လက ပုသိမ္ဝဲေဒါင့္ ဆိပ္ကမ္းမွ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံသို႔ ဆန္မ်ားတင္ပို႔စဥ္ ။ Photo:Ministry of Commerce
ထို႔ေၾကာင့္ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသၾကီးရွိ ထြက္ကုန္မ်ားကို ရန္ကုန္မွ တစ္ဆင့္
တင္ပို႔ရေသာေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ ပိုမိုသည့္အျပင္ ျပည္ပဝင္ေငြသည္
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသၾကီး အေနျဖင့္ ဝင္ေရာက္ေသာေၾကာင့္ ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသၾကီး
အေနျဖင့္ အက်ိဳးအျမတ္လည္း ေလ်ာ့နည္းသြားေၾကာင္း၊ ပုသိမ္မွ တိုက္ရိုက္
တင္ပို႔ႏိုင္ပါက အက်ိဳးအျမတ္ကို တိုက္ရိုက္ခံစားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ဦးစိုးေမာင္ျမင့္က ဆိုပါသည္။
အဆင့္ျမင့္ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေပၚလာေရးအတြက္ ျမစ္ေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး
လုပ္ငန္းမ်ားအား ျမန္မာဧရာမြန္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ျမစ္ေၾကာင္း မ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ
ကုမၸဏီမွ အဓိကတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ား
လည္ပတ္ေရးအတြက္ ႏုိင္ငံတကာ သေဘၤာလုိင္းမ်ား၏ ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ
ကုိယ္စားလွယ္ Ever Flow River ကုမၸဏီ ႏွင့္
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဆိပ္ကမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ ကုန္သြယ္ ေရေၾကာင္းရရိွရန္ ပမၼ၀တီ
ျမစ္ဆံုမွ ၀ဲေဒါင့္ဆိပ္ကမ္းအထိ ၄၆ ကီလို မီတာ ေနရာ ခုနစ္ခု၌ ေသာင္တူးျခင္း
လုပ္ငန္းမ်ားကို ဒီဇင္ဘာလအတြင္း စတင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ င၀န္ျမစ္၏
ေရစူးအနက္မွာ ေသာင္တူးၿပီးပါက ၈ မီတာအထိ ရိွလာႏိုင္မည္ျဖစ္ရာ တန္ခ်ိန္
၅,၀၀၀ အထက္ သေဘၤာမ်ား ၀င္ထြက္ သြားလာႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
ဆိပ္ကမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ လုပ္ငန္းအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေငြ ပမာဏမွာ
က်ပ္ သိန္းေပါင္း၂၇,၀၀၀ ကုန္က်မည္ျဖစ္ရာ စီးပြားေရး တြက္ေျခကုိက္မႈႏွင့္
ပတ္သက္၍ ဆိပ္ကမ္းအေနျဖင့္ တစ္မက္ထရစ္တန္ ကုန္ခ်ိန္အတြက္ ကုန္ကိုင္တြယ္ခ
က်ပ္ ၆,၆၀၀ ရႏုိင္သျဖင့္ တစ္လ လွ်င္ဆန္ တန္ခ်ိန္ ႏွစ္ေသာင္း တင္ႏုိင္ပါက
တြက္ေျခ ကိုက္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ေသာင္တူးရာမွ ရရွိလာေသာ သဲမ်ားကိုလည္း
ေမာ္လ္ဒိုက္၊ စကၤာပူ စေသာ သဲေဈးကြက္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္
ကမ္းလွမ္းထားျပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဧရာ၀တီေဒသ အေနျဖင့္ တစ္ႏွစ္ကို ဆန္တန္ခ်ိန္ ငါးသိန္းေလာက္
တင္ပို႔ႏုိင္စြမ္းရိွေသာေၾကာင့္ ၎တန္ခ်ိန္ပမာဏကို ကိုင္တြယ္ႏုိင္မည့္
ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ တန္ခ်ိန္တစ္ေသာင္း တင္ႏိုင္ေသာ သေဘၤာမ်ား
၀င္ထြက္ႏိုင္ဖို႔လုိအပ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ International Container Yard
တစ္ခုႏွင့္ International Inland Terminal တစ္ခု လုိအပ္ေၾကာင္း၊
ဆိပ္ကမ္းနယ္ေျမ သတ္မွတ္ခ်က္အတြင္းမွာ ပါ၀င္ေသာ ေျမဧက ၁ ဒသမ ၅ ရိွသည့္
ေျမကြက္လပ္သည္ ကြန္တိန္နာ ၂၅၀ သိုေလွာင္ႏိုင္စြမ္း ရိွသည့္အတြက္
လံုေလာက္မႈရွိေၾကာင္း ဦးစိုးေမာင္ျမင့္ က ေျပာၾကားပါသည္။
ပုသိမ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား အတြက္
အလုပ္ အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုမိုရႏုိင္သလို ေဒသဖြ႕ံၿဖိဳးေရး
လုပ္ငန္းမ်ားတြင္လည္း အေထာက္အကူ ျပဳမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ျမိဳ႕ေတာ္ပုသိမ္ သတင္းစဥ္ |