အစၥလာမ္မွဘာသာေျပာင္းပါကမည္သို႔ျဖစ္လာႏိုင္သနည္း
ဆိုေသာသတင္းတပုဒ္ကိုမိုးသီးဇြန္ဘေလာက္မွာတင္ထားတာပါ။ဖတ္ၾကည့္ေတာ့တခုစဥ္းစားလုိက္မိတယ္.
ဒါေၾကာင့္ဒီ ပို႔ေလးေရးျဖစ္လိုက္တာပါ။
.ျမန္မာျပည္အသိုင္းအဝန္းမွာ
ေနထိုင္ၾကတဲ့မူစလင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံသားအျဖစ္ခံယူျပီးလက္ရွိျပည္ပေရာက္ရွိေနထိုင္ေနေသာမူစလင္မ်ားအေန
ကေတာ့လြတ္လပ္စြာျမန္မာျပည္တြင္ယံုၾကည္ရာကိုကိုးကြယ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ဘာသာေရးကိုစြက္ဖက္ေျပာဆိုသူမ်ားကို
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအေပၚပင္ျပန္လည္ေဟာက္ဟမ္းႏိုင္ပါေသးတယ္။ျမန္မာျပည္သည္ဗုဒၶဘာသာတိုင္းျပည္
ဟုသိမွတ္ထားျပီးဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္တိုင္းရင္းသားမွ ခရစ္ယာန္ဘာယာကိုးကြယ္မႈ႔အနည္းငယ္ရွိေသာ္လည္း။တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမဟုတ္ပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဟု
အသိအမွတ္ျပဳခံထားျပီး ယခင္ႏိုင္ငံျခားသားမွတ္ပံုတင္မ်ားျဖင့္ေနထိုင္ခဲ့ၾကေသာ မူစလင္မ်ားမွာ(ယခုႏိုင္ငံသားကဒ္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ရရွိျပီး)
ျမန္္မာျပည္တြင္ ဗလီေပါင္းမ်ားစြာကို လြတ္လပ္စြာတည္ေဆာက္ခြင့္ရရွိထားျပီး၊၄င္းေကာင္းတို႔ဘာသာကိုလည္းလြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ပိုင္ခြင့္ရထားပါသည္။
ဆန္႔က်င္ဖက္ျပန္ေတြးၾကည့္လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ဦးဟာ မူစလင္တိုင္းျပည္တခုမွေနထိုင္အလုပ္လုပ္ယင္း အိမ္ေထာင္က်သြားလွ်င္ေသာ္လည္း၊မိမိ မိခင္ဘာသာကို ကိုးကြယ္ရာတြင္လည္း ထိုသို႔ေသာ အလားတူအခြင့္အေရးေတြရႏိုင္မည္ေလာ။
ထိုသို႔ေျပာ့ေျပာင္းေသာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားက အခြင့္အေရးေပးမႈ႔အေပၚပိုမို လြန္ကဲေသာ အခြင့္အေရးမ်ားရရွိလာရန္ ယခုတိုင္းေရးျပည္ေရးအေျပာင္းအလည္းတြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္-နယ္စပ္မ်ားတြင္ဒုကၡသည္အျဖစ္ႏွစ္ရွည္ေနထိုင္ေသာ ရိုဟင္ဂ်ာအမည္တပ္ ဘဂၤလီမ်ားသည္ ပိုမိုရဲတင္းစြာ
ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း၊အခြင့္အေရးေတာင္းဆိုေနျခင္းမ်ားသည္မူလလူအခြင့္အေရးႏွင့္မဆိုင္ဟုျမင္ပါတယ္။၄င္းလူမ်ဳိးမ်ားသည္မိခင္တိုင္းျပည္
တြင္မူလလူအခြင့္အေရးသူဟာသူေတာင္းဆိုရန္သာျဖစ္သည္။ရိုဟင္ဂ်ာပဲေခၚေခၚဘဂၤလီပဲေခၚေခၚ ျမန္မာျပည္၏လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္မဆိုင္ေပ။
လက္ရွိတြင္ျမန္မာႏိုင္ငံသားမဟုတ္သလို၊ျမန္မာတိုင္းရင္းသားဟူသည္ပိုလို႔ပင္မျဖစ္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာတခုပင္၊အဂၤလန္ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေနေသာျမန္မာမ်ား၊အေမရိကန္ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေနေသာျမန္မာမ်ား၊ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေနေသာ
ျမန္မာမ်ား၊ သူတို႔တိုင္းျပည္၏တိုင္းရင္းသားတစုအျဖစ္ေတာင္းဆိုႏိုင္ဖို႔ေနေနသာသာ ဘယ္လိုဘယ္ေလာက္ အေထာက္အထားနဲ႔၊ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နဲ႔ တဦးျခင္းစီ ၏ကိုယ္ပိုင္အရည္အျခင္းမ်ားကို စစ္ေဆးျပီးမွသာ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ရျခင္းဆိုတာ ကာယကံရွင္မ်ားအသိဆံုးပါ။ ထိုုအထဲတြင္ျမန္မာျပည္မွ မူစလင္မ်ားလည္းပါဝင္မည္ထင္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္နယ္စပ္လံုျခံဳေရးေရာ့ယဲ့မႈ႔ေတြေၾကာင့္ အတားအဆီးမရွိဝင္တဖက္ႏိုင္ငံမွဝင္ေရာက္ေနထိုင္ျပီးလြတ္လပ္စြာပင္လယ္ယာမ်ားကိုလုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနထိုင္ၾကပါတယ္။
ဒါကိုအိမ္ရွင္မ်ားက မသိက်ဳိးက်ြံျပဳထားရာမွ ထပ္ဆင့္လာေသာျပႆနာတရပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ရခိုင္စကားကိုေျပာဆိုတတ္လာျပီးျမန္မာစာေလးဖတ္ႏိုင္လာေတာ့ ထိုအခြင့္အေရးမ်ားထပ္ဆင့္ေတာင္းဆိုလာျခင္းသာျဖစ္တယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။ထို႔ေၾကာင့္လူအခြင့္အေရးႏွင့္ေရာေထြး
ျပီးျမန္မာျပည္တြင္ပညာသင္ခြင့္၊ျမန္မာစာကိုေလ့လာခြင့္စတဲ့အခြင့္အေရးမ်ားမွတဆင့္ တိုးလွ်က္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးတမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ မဟာအခြင့္အေရးၾကီးကို ယခုေတာင္းဆိုလာေနသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ ျမန္မာလြတ္လပ္ေရးကို အတူပါဝင္ဆင္ႏြဲခဲ့သလိုေျပာဆိုေနသည္။ ထိုသည္ျမန္မာျပည္လံုျခံဳေရးကိုခ်ိန္းေျခာက္ေတာင္းဆိုေနျခင္းသာျဖစ္သည္။
လူသိန္းသန္းခ်ီဝင္ေရာက္ေနထိုင္လာခြင့္ေတာင္းဆိုေနျခင္းသည္ ျမန္မာျပည္ေျမကို ဖဲ့ယူေနျခင္းထက္ပိုမိုဆိုးရြားေသာ ျမန္မာျပည္ မူလဘာသာကိုပင္ေျပာင္းလည္းသြားေစႏိုင္သည့္အျပင္ လူသက္တမ္းႏွစ္ဆက္ေလာက္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာျပည္သည္အေရွ့ေတာင္အာရွတြင္မူလဘာသာမွ မူစလင္ဘာသာသို႔ေျပာင္းလည္းသြားေသာ အင္ဒိုနီးရွား ကဲ့သို႔အျဖစ္ကိုေရာက္ရွိမသြားႏိုင္ဟုမဆိုႏိုင္ေပ။
ထိုသည္ကိုတားျမစ္ျခင္းသည္လူမ်ဳိးစုကို ဖိႏွိပ္ျခင္း၊ လူမ်ဳိးစုတခုအားေဘးဖယ္ျခင္းဆိုေသာလူအခြင့္အေရးႏွင့္မသက္ဆိုင္ေပ၊ ကုန္းတြင္းပိုင္းနယ္နမိတ္ဆက္စပ္ေနေသာႏိုင္ငံတိုင္းသည္
မိမိတိုင္းျပည္တိုင္း၏လံုျခံဳေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသား၊ယဥ္ေက်းမႈ႔မ်ားကို ကာကြယ္ေစႏိုင္ေသာအခြင့္အေရးသာျဖစ္သည္။ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာနယ္စပ္တြင္လည္းျမန္မာမွထိုင္းကို ထိုအခြင့္အေရးမ်ားမေတာင္းဆိုပါ။ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနထိုင္ခြင့္၊အခြင့္အေရးပင္လြတ္လပ္စြာမရရွိပါ။
ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္ရွိျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ားလည္း ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာဒုကၡေရာက္၊ဒုကၡခံေနထိုင္စားေသာက္ေနေသာ္လည္း
ပင္ကိုယ္စိတ္ဓါတ္ျမင့္မားမႈ႔ေၾကာင့္အေျခအေနအရလုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရေသာ္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ တိုင္းရင္းသားတရပ္ျဖစ္ေရး၊
လြတ္လပ္စြာလုပ္ကိုင္စားေသာက္ႏိုင္ေသာနယ္ေျမသတ္မွတ္ေပးေရးကို မေတာင္းဆိုပါ။ အျပစ္အခတ္ရပ္ျပီးတိုင္းျပည္ျငိမ္းခ်မ္းပါက
မိမိတိုင္းျပည္ ကရင္ရြာေလးမ်ား၊ကခ်င္ရြာေလးမ်ားေနထိုင္လိုသူခ်ည္းမ်ားပင္။
ရိုဟင္ဂ်ာဟုဆိုသူမ်ားသည္အဘယ္ေၾကာင့္အတင္းအားဓမၼနယ္ေျမရေရး၊ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ေရးလိုခ်င္ေနရသနည္း။
အရွင္းဆံုးေျပာရလွ်င္ျမန္မာျပည္ဘာသာတရားထြန္းကားရာ အစတြင္မူစလင္ကိုးကြယ္လူမ်ဳိးတဦးမွ်ပင္မရွိေပ။
ကိုးကြယ္ရာဘာသာႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာအေဆာက္အဦးသမိုင္းအေထာက္အထားတခုမွမရွိေပ ။
ျမန္မာသမိုင္းအစတြင္ ေက်ာင္းကန္ေစတီပုထိုးမ်ားသာရွိသည္။ထိုသို႔ ရွိရျခင္းသည္ထိုတိုင္းျပည္တြင္ေနထိုင္ရာလူမ်ဳိး၏ သမိုင္းအစပင္ျဖစ္သည္။မွားစရာမရွိသလိုျငင္းေနစရာလည္းမလိုအပ္လွေအာင္ ျမန္မာသမိုင္းကရွင္းလွသည္။
၂၀ ရာစုမွာလူသားတဦးေမြးရာပါလြတ္လပ္ပို္င္ခြင့္၊လူအခြင့္ေရးဆိုင္ရာဆံုးရႈံးေနမႈ႔မ်ားကို တကမာၻလံုးကဝိုင္းဝန္းကာကြယ္ေနၾကပါတယ္။လူသားတဦးဟာအရြယ္အသိျပည့္စံုခ်ိန္မွာ မိမိယံုၾကည္ရာကို လြတ္လပ္စြာဆံုးျဖတ္လုပ္ႏိုင္ခြင့္ရွိရပါမယ္။ရွိလည္းရွိသင့္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း လူတဦးအားမလိမ့္တပတ္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ခ်ည္ေႏွာင္ထားမႈ႔မ်ား၊ ဘာသာေရးတြင္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္သမားမ်ားအခြင့္အေရးမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊လယ္သမား၊ေတာင္ယာသမားမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊
အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္လည္းေကာင္း။အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာဥပေဒလွည့္ပတ္မႈ႔မ်ားႏွင့္ လူသားဆိုင္ရာအခြင့္အေရးမ်ားကို ထိမ္းခ်ဳပ္ထားဆဲ၊ အႏိုင္ယူထားဆဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီထဲမွာအေျခခံအက်ဆံုးလို႔ေျပာလို႔ရတဲ့ မိမိယံုၾကည္ရာဘာသာတခုကို လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိသလို၊လြတ္လပ္စြာကူးေျပာင္းႏိုင္ခြင့္လည္းရွိရပါမည္။ပညာရပ္တခုကိုလြတ္လပ္
စြာေလ့လာပိုင္ခြင့္၊ဘာသာရပ္တခုကိုလြတ္လပ္စြာဆည္းပူးႏိုင္ခြင့္ရွိရပါမယ္။
ဒါေတြဟာလူသားတဦးရဲ့အေျခခံက်တဲ့ လြတ္လပ္မႈ႔ေတြပါပဲ။ဒီလိုလြတ္လပ္မႈ႔ေတြမရွိသေရြ႔ကမာၻလူသားေတြရဲ့ျငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ တည္ျငိမ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။တခ်ိန္မဟုတ္တခ်ိန္မွာေတာ္လွန္ေနမွာပါပဲ။(ျပည္သူ႔ေအာ္သံ)အျမင္
ကိုမိုးသီးဇြန္ဘေလာက္တြင္တင္ထားေသာ
ေသြးေကာင္းလုိ႔ ဘာသာမေျပာင္းတာလား

အီရန္
အာဏာပုိင္မ်ားမွ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းထားေသာ အီရန္ ခရစ္ယာန္တရားေဟာဆရာ
အားႏုိင္ငံဘာသာေရး ခုံရုံးမွ ေသဒဏ္အမိန္႔မခ်မွတ္ခင္ မူဆလင္ဘာသာ သုိ႔
ျပန္လည္ ကူးေျပာင္းရန္ ေသြးေဆာင္ေနၾကပါသည္။ အီရန္ ေထာက္လွမ္းေရးအရာရွိမ်ား
မွ အခ်ဳပ္က်ေနေသာ အသက္ ၃၄ ႏွစ္အရြယ္ ခရစ္ယာန္ တရားေဟာ ဆရာ ယူဆဖ္ နာဒါခါနီ
ကုိ သြားေရာက္ေတြ႔ဆုံကာမူဆလင္ ဘာသာေရး စာအုပ္တအုပ္ေပးခဲ႔ျပီး ေနာက္မွ
ျပန္လည္ေဆြးေႏြးမည္ ဟုေျပာခဲ႔ေၾကာင္းသတင္းမ်ားမွ သိရပါသည္။
နာဒါခါနီ
သည္ အက်ဥ္းဆက္လက္က်ေနျပီး ေနာက္ဆုံးစီရင္ခ်က္ ကုိ ေစာင့္စားေနပါသည္။
စီရင္ခ်က္မွာလည္း ႏုိင္ငံတကာမွ ၄င္း၏ အမူကုိ မ်က္ေျခမျပတ္ လုိက္လံ ဖိအားေပး
ေစာင့္ၾကည့္ေနမူေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာေနဟန္ ရွိပါသည္။ အီရန္ တရားေရးမွ သူတုိ႔
၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာ ဖိအားေပးမူမ်ား ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး
ရွူတ္ေထြးမူမ်ား ပုိမုိေပၚေပါက္လာမည္ကုိ စုိးရိမ္ေနဟန္ရွိပါသည္။
နာဒါခါနီ
ကုိ လြတ္ေပးရန္မွာလည္း ဗဟုိတရားရုံး မွ ရွီရုိက္မူဆလင္ ဥပေဒ ကုိ
ေစာ္ကားမေထမဲ့ျမင္ျပဳသလုိျဖစ္ေနျပီး ေသဒဏ္ေပးရန္မွာလည္း ႏုိင္ငံအတြက္
ႏုိင္ငံတကာမွေဝဖန္ရွူံ ႔ခ်မူမ်ား ျပင္းထန္စြာ
ရင္ဆုိင္ရဖြယ္ရွိေနျပန္ပါသည္။ ဗဟုိတရားရုံးမွ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ အရာတုိလာ
ခါေမနီ ထံ စာတေစာင္ပုိ႔ခဲ႔ျပီး ၄င္းထံမွ ေနာက္ဆုံးစီရင္ခ်က္ကုိ ေတာင္းခံ
ခဲ့ပါသည္။ သမာရုိးက် မဟုတ္ေသာ္လည္း အာဏာပုိင္မ်ားမွာ ဤအမူ႔၏
ကြဲျပားျခားနားေသာ အသြင္ အျပင္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ ေသဒဏ္စီရင္ရန္ ခါေမနီ ထံမွ
သေဘာတူညီခ်က္ကုိ ေတာင္းခံေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မူဆလင္
မိသားစု မွ ေပါက္ဖြားၾကီးျပင္းလာသူ နာဒါခါနီ သည္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၌ သူ၏
ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းကုိ အီရန္ ၌ တရားဝင္မွတ္ပုံတင္ရန္ၾကိဳးပမ္းမူ ေၾကာင့္
အဖမ္းအဆီးခံရျပီး ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ခဲ႔ပါသည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ တြင္မူ သူ၏
ေက်ာင္းတည္ရွိရာ ရပ္ကြက္အာဏာပုိင္မ်ား ထံသြားေရာက္၍ ကေလး သူငယ္မ်ား အား
မူဆလင္ဘာသာ အဓၶမ အတင္းသြတ္သြင္းျခင္း မျပဳ ရန္ ေဝဖန္ေျပာဆုိခဲ႔ရာ မွ
ျပန္လည္အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံခဲ႔ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာကုိ စြန္႔၍
မူဆလင္ဘာသာသုိ႔ ျပန္လည္ကူးေျပာင္းမွသာလွ်င္ ေသဒဏ္ မွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မည္ ဟု
ေအာက္တရားရုံးမွ အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ႔ေသာ္လည္း နာဒါခါနီ မွ လက္မခံဘဲ
ဗဟုိတရားရုံးခ်ဳပ္သုိ႔ ဆက္လက္အယူခံ ဝင္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မူဆလင္ဘာသာကုိ
စြန္႔ျပစ္ျခင္း သည္ အီရန္ရွီရုိက္ဥပေဒ အရ ေသဒဏ္ထိ အျပစ္ေပးႏုိင္ပါသည္။
မူဆလင္ဘာသာဝင္ အျဖစ္မွ တျခားဘာသာသုိ႔ ကူးေျပာင္းသြားသူ အား မုိတာဒ္(
မူဆလင္ပ်က္) ဟု ေခၚဆုိျပီး ကူးေျပာင္းသြားသူမွ တျခား လူမ်ားကုိ ပါ
ဘာသာကူးေျပာင္းရန္ ေသြးေဆာင္ပါက မုိတာဒ္ ရာဗီ ဟုေခၚဆုိျပီး ၄င္းအား
မူဆလင္ဘာသာကုိ စစ္ေၾကျငာသူ ဟု အသိအမွတ္ျပဳျပီး အီရန္ဥပေဒမွ ေသဒဏ္
အျပစ္ထားပါသည္။
တီေက
ႏုိဝင္ဘာ ၅၊၂၀၁၁
Sources: Fox News
No comments:
Post a Comment
wwwwnyinyi@gmail.com