
ထိုင္းႏိုင္ငံက
The Nation သတင္းစာႀကီးထဲမွာ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သတ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို
ပညာရွင္ေတြ ေ၀ဖန္ တင္ျပႏိုင္ေအာင္ Chalk Talk ဆိုတဲ့ က႑ ေလးထည့္ေပး
ထားတယ္။
သူ႔တို႔ ႏိုင္ငံထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့
အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ပညာရွင္ေတြက ေ၀ဖန္တင္ျပမႈႏွင့္
အႀကံျပဳတာေတြကို ေရးသားၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဘန္ေကာက္ ေနျပည္ေတာ္
ေရးေဘးဆိုက္ေတာ့ အနာဂတ္မွာ တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာၾကမယ့္
လူငယ္ေလးေတြကို သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္အေၾကာင္း ဘယ္လိုပညာေပးရမယ္ဆိုတာ ပညာရွင္ေတြ
ေ၀ေ၀ဆာဆာ တင္ျပတာ ေတြ႔ရေတာ့ သူတို႔ႏိုင္ငံက ပညာရွင္ေတြႏွင့္
သတင္းေလာကသားေတြကို ေတာ္ေတာ္ေလးစားမိတယ္။ ပညာရွင္ဆိုတာ မွားတာကို ျမင္ရင္
မိမိအသက္ကို ပဓန မထားဘဲ ေျပာရဲတာ ပညာရွင္ ျဖစ္ပါတယ္္။
ႏိုင္၀ဘၤာလ
၁၆ ရက္ေန႔က ျမ၀တီရုပ္သံလႈိင္းက ပညာေရး၀န္ႀကီး ေဒါက္တာျမေအး မႏၱေလး
တကၠသိုလ္မွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ေတြ႔ဆုံပြဲ လုပ္ေတာ့ ေက်ာင္းသား
ဗဟုိျပဳသင္ၾကားေရးစနစ္ ကိုေျပာင္းလဲ သင္ၾကားဖို႔ မိန္႔မွာတာေတြ႔ရေတာ့
ေတာ္ေတာ္ေလး ၀မ္းပန္းတသာ ျဖစ္မိတယ္။
၀မ္းသာလို႔မဆုံးမွီမွာ
ေျပာသြားတဲ့စကားက ၂၁ ရာစုမွာ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြႏွင့္
ရင္ေဘာင္တန္းႏို္င္ေအာင္ ေက်ာင္းသားေတြကို သခ်ၤာႏွင့္
အဂၤလိပ္စာမွာထူးခြၽန္ထက္ျမက္ေအာ င္ သင္ၾကးဖို႔ မိန္႔မွာတာကို ေတြ႔ရေတာ့
ရင္ထဲမွာ တမ်ိဳးခံစားမိပါတယ္။ တၿပိဳင္နက္ထဲမွာဘဲ တကၠသိုလ္
ေက်ာင္းသားဘ၀ကိုျပန္လည္ သတိရမိတယ္။

က်ေနာ္ဟာ
၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ ၁၉၉၂ မွာ သမိုင္းအဓိကႏွင့္ စစ္ေတြဒီဂရီ
ေကာ လိပ္ကို တက္ေရာက္ခြင့္ ရခဲ့တယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္ရင္
ႏိုင္ငံေရးသိပၸံဘာသာရပ္ကို "ေမဂ်ာ" အေနနဲ႔ သင္ၾကားလိုေပမဲ႔
ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ထဲမွာ ဒီဘာသာရပ္မရွိေတာ့ အနီးစပ္ဆုံး သမိုင္းဘာသာကို
ယူဖို႔ဆုံးျဖတ္ခဲ့တယ္။
ေကာလိပ္ေက်ာင္းကိုေရာက္ေတာ့
တျခားၿမိဳ႕နယ္ေတြကလာတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔
စကားစျမည္ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္ယူတဲ့ဘာသာရပ္ကို သိေတာ့ မိတ္ေဆြေက်ာင္းသား
အခ်ိဳ႕က တအံ့တၾသေျပာတယ္။ သမိုင္းဆိုတာ အေ၀းသင္ယူရင္ ရတာပဲ၊ ေငြကုန္ခံၿပီး
ဘာလို႔ "ေဒး" တက္မွာလဲတဲ့။
ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက
ဒီလိုအေတြးအေခၚ လြမ္းမိုးေနတာကို ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္
လမ္းစဥ္ပါတီေအာက္က ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ့ အေတြးအေခၚေတြလို႔
ေျပာလို႔ရမယ္ ထင္တယ္။ လူငယ္ေတြရဲ့ အႏၱိမရည္မွန္းခ်က္က ဘြဲ႔ရၿပီးရင္
စာေရးစာခ်ီ လုပ္မယ္၊ ဌာန တစ္ခုခုမွာ ၀န္ထမ္းေနရာေလး တစ္ခုရဖို႔က
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္သားအမ်ားစု ရဲ့ ႀကီးမားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ။
အဲဒီလိုႀကီးမားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္မွာ သမိုင္းဘာသာ ရပ္ကိုယူတဲ့ ေက်ာင္းသားကို
အထင္ေသးလိုက္ေသးတယ္။

ႏို၀ဘၤာ
၁၆ ရက္ေန႔က ပညာေရး၀န္ႀကီး ေျပာသြားတဲ့ စကားကလည္း က်ေနာ္
ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ဘ၀တုန္းက သိပၸံဘာသာရပ္ကို ယူတဲ့ေက်ာင္းသားက သမိုင္းလို
၀ိဇၹာဘာသာရပ္ကို ေလ့လာေနတဲ့ ေက်ာင္းသားကို အထင္ေသးသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေန
ျပန္တယ္။ သခ်ၤာႏွင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာမွာ ထူးခြၽန္တဲ့ ေက်ာင္းသားပဲ လိုခ်င္တဲ့
ျမန္မာ့ပညာေရး ၀န္ႀကီး။ တခ်ိန္က ၀န္ႀကီးသည္လည္း ပါေမာကၡတစ္ဦး မဟုတ္ပါေလာ။
ေနာင္တခ်ိန္ ႏိုင္ငံ့တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ၾကမယ့္ လူငယ္ေတြ သခ်ၤာႏွင့္
အဂၤလိပ္ ဘာသာ တတ္ရင္ၿပီးေရာ့လား။
က်ေနာ့္ေခတ္တုန္းက ရခိုင္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ရွိခဲ့တယ္။ " ေဆးေက်ာင္းသားဆို ယူလိုက္၊ စက္မႈကဆိုယူ လိုက္" တဲ့။ စံလြဲေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို စပ္ဆိုထားတာ ျဖစ္တယ္။
ေဆးေက်ာင္းသား၊ စက္မႈ ေက်ာင္းသားကိုပဲ အေလးထားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း။
ဟုတ္လည္း
ဟုတ္ပါေလစ။ ဆယ္တန္းေအာင္လို႔ အမွတ္ေကာင္းရင္ ေဆးေက်ာင္း၊ စက္မႈေက်ာင္း
တက္မယ္။ ၀ါသနာပါတာ မပါတာ အပထား။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက လက္ခံတဲ့ သေဘာက်တဲ့
ဘာသာရပ္သာ လူငယ္ေတြရဲ႕ အႀကိဳက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။

က်ေနာ္ငယ္ငယ္က
အႀကိဳက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္တအုပ္ရွိတယ္။ ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္တဲ့
"ဧကရာဇ္တို႔၏ ဘ႑ာတိုက္" ဆိုတဲ့စာအုပ္ကို ရွာေဖြဖတ္ရႈေစခ်င္တယ္။
ပညာသင္ၾကားျခင္းရဲ႕ အေျခခံသေဘာတရားက ဧကရာဇ္ ျဖစ္ဖို႔မဟုတ္ဘူး၊
သံပန္းတံခါး၊ ကြၽန္းတံခါး တပ္ထားတဲ့ အိမ္မွာ ေနဖို႔မဟုတ္ဘူး။
တိုရွင္းလုိရင္း ေျပာရရင္ တာန္၀န္သိတတ္တဲ့ ႏိုင္ငံသားေကင္း ျဖစ္ေရး
ျဖစ္ပါတယ္။
ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့အခါ အမွတ္ေကာင္းရင္
ေဆးေက်ာင္းတက္မယ္။ ဆရာ၀န္ လုပ္တာမလုပ္တာ အပထား ဂုဏ္ရွိဖို႔လိုတယ္။ ဆရာ၀န္
စာေရးဆရာ၊ ဆရာ၀န္ ဒါရုိက္တာ၊ ဆရာ၀န္ ရုပ္ရွင္မင္းသား ဆိုတဲ့ မျဖစ္စေလာက္
ဂုဏ္အတြက္ လူငယ္ေတြဟာ တာ၀န္သိစိတ္ ကင္းမဲ့သြားၾကတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ
အေနထားႏွင့္ေျပာရင္ ေဆးေက်ာင္းဆိုတာ ကန္႔သတ္ခ်က္နဲ႔ တက္ရတဲ့ ေက်ာင္းေတြ။
တကယ္ ဆရာ၀န္ လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ အခြင့္အေရး ဆုံးရႈံးသြားရတာ တိုင္းျပည္အတြက္၊
ျပည္သူအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိ ဆုံးရႈံးႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသားေတြ
မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ဘူး။
ဒီလိုမ်ိဳးစဥ္းစား ႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ပညာေရးက ျပင္ဆင္မေပးခဲ့ဘူး။
ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ တိုးတက္မႈ၊ ဆုတ္ယုတ္မႈဟာ အဲဒီႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးအေပၚ
အေျခခံထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး ညံ့ရင္ တိုင္းျပည္ညံ့မယ္။ ဖ်င္းရင္
ပ်က္မယ္။ စံလြဲရင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ "စံ" လြဲသြားႏိုင္တယ္။
၁၉၈၈
ေနာက္ပိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ ပညာေရးစံ လြဲမွားမႈေၾကာင့္
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ "စံ" အလြဲႀကီး လြဲခဲ့ရပါတယ္။ သားသမီး ေက်ာင္းၿပီးရင္
ေအာက္ဆိုဒ္ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို သိန္းရာခ်ီ လာဘ္ထိုးၿပီးရေအာင္ ယူၾကမယ္။
ျခစားတဲ့ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္စရိတ္ကို မိဘေတြကိုယ္တိုင္အားေပး အားေျမာက္
ျပဳေနၾကပါတယ္။ "လူမ်ိဳးနဲ႔ တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ေသာ၊ ျပည္သူ႔နီတိ ျပည့္၀၍
တာ၀န္သိေသာ နိုင္ငံႀကီးသား၏ အျပဳအမူ အေလ့အက်င့္
ေပ်ာက္ဆုံးသြားျခင္းျဖစ္ပါတယ္"။
စံလြဲေနတာ လူငယ္ေတြ၊ ဆရာ၊ မိဘေတြသာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဆရာ ပညာရွင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ စံလြဲေနတာပါ။
ဥပမာ
အေနနဲ႔ တင္ျပရရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့
ေဒါက္တာတင္ေအာင္ေအး ဆိုရင္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လက္ေအာက္မွာ တရားရုံးခ်ဳပ္
တရားသူႀကီး ျဖစ္လာၿပီး အျပစ္မရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ၊
တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြကို
ႀကီးမားတဲ့ ျပစ္ဒဏ္ေတြခ်မွတ္တဲ့အခါ ပါ၀င္ပတ္သတ္တာကို ေတြ႔ရတယ္။
၂၀၁၀၊ ဧၿပီလ ၂ ရက္ေန႔က အီးယူကေန နာမည္ပ်က္စာရင္း အသြင္းခံရတဲ့ ပညာရွင္ပါ။
ပညာရွင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ စံလြဲေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံတခုရဲ့
ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံကို ရက္ ၆၀ ၊ ၁၅၀ မွာ ျပဳျပင္လို႔ ရေပမယ့္
အက်င့္စရိတ္ ပ်က္ၿပီး စံလြဲေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ျပဳျပင္တဲ့အခါ
ဆယ္စုႏွစ္ခ်ီၾကာ ေညာင္းႏိုင္တယ္။ မ်ိဳးဆက္ "ႏွစ္" ဆက္ အနည္းဆုံး
ျပဳျပင္ၾကရမွာပါ။ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ ေဆးၿမီးတိုနဲ႔
ကုလို႔ရႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။
စံလြဲေနတဲ့
နာတာရွည္ ေရာဂါႀကီးကို ဘယ္လိုေဆးမ်ိဳးနဲ႔ ကုစားမွာလဲ။ တိုင္းျပည္
ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးအ တြက္ ေခါင္းေဆာင္သစ္ေတြ၊ ပညာရွင္လက္သစ္ေတြ
စဥ္းစားရမယ့္ အထဲမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။
လွေရႊSunday, 20 November 2011 00:25
No comments:
Post a Comment
wwwwnyinyi@gmail.com